- 1 -
Imam Nasser Mohammed Al-Yamani
14 – 03 – 1426 H
23 – 04 – 2005 M
04:33 uur ’s ochtends
________

De Koran is een alomvattende boodschap voor de Thaqalain (mens en djinn) en bevat alle sleutels van het onzichtbare, met betrekking tot alle grootse en belangrijke gebeurtenissen, vanaf het begin tot het einde…

In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle. Vrede zij op de gezondenen en lof zij Allah, de Heer der werelden.

Allah zegt:
{فَبَشِّرْ عِبَادِ ﴿١٧﴾ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَـٰئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّـهُ وَأُولَـٰئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ ﴿١٨﴾}
[Soera Az-Zumar: 17-18]

Allah spreekt de waarheid.

Wacht even, wacht even! De mens is ijlings en haastig in zijn oordeel – dat is iemand met een korte blik, zonder na te denken met rede en logica. Ik voer geen gesprek met jullie met raadsels of ondoorgrondelijke taal, maar met de Grote Koran, met kennis en logica, waarbij ik de waarheden afleid uit deze Grote Koran die jullie verwaarloosd hebben. Deze Koran is de catalogus van Allahs schepping, Die alles perfect heeft gemaakt.

Allah zegt:
{وَلَقَدْ جِئْنَاهُم بِكِتَابٍ فَصَّلْنَاهُ عَلَىٰ عِلْمٍ هُدًى وَرَحْمَةً لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ ﴿٥٢﴾ هَلْ يَنظُرُونَ إِلَّا تَأْوِيلَهُ ۚ يَوْمَ يَأْتِي تَأْوِيلُهُ يَقُولُ الَّذِينَ نَسُوهُ مِن قَبْلُ قَدْ جَاءَتْ رُسُلُ رَبِّنَا بِالْحَقِّ}
[Soera Al-A‘râf: 52-53]

En Allah zegt:
{وَجَعَلْنَا اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ آيَتَيْنِ ۖ فَمَحَوْنَا آيَةَ اللَّيْلِ وَجَعَلْنَا آيَةَ النَّهَارِ مُبْصِرَةً لِّتَبْتَغُوا فَضْلًا مِّن رَّبِّكُمْ وَلِتَعْلَمُوا عَدَدَ السِّنِينَ وَالْحِسَابَ ۚ وَكُلَّ شَيْءٍ فَصَّلْنَاهُ تَفْصِيلًا ﴿١٢﴾}
[Soera Al-Isrâ’: 12]

Helaas is het bij veel moslims zo gekomen dat hun voornaamste bezigheid zich beperkt tot het nakijken van ghunnah (nazale medeklinkers) en qalqalah (klankversterking bij bepaalde letters), en de uitspraak van de letters volgens de regels van tajwîd, zonder echter de woorden van de Koran te overwegen zoals iemand die loopt te roepen zonder dat hij begrijpt wat hij zegt — of zoals een ezel die boeken op zijn rug draagt zonder te begrijpen wat hij draagt.

De Grote Koran is door Allah gemaakt tot de grootste encyclopedie: daarin staat het nieuws over jullie, over wat vóór jullie was, en het nieuws over wat na jullie komt. De Thôrâh (Tawrât) bevat niet het nieuws over de oude generaties. Farao vroeg Moesa:
{قَالَ فَمَا بَالُ الْقُرُونِ الْأُولَىٰ ﴿٥١﴾ قَالَ عِلْمُهَا عِندَ رَبِّي فِي كِتَابٍ لَّا يَضِلُّ رَبِّي وَلَا يَنسَى ﴿٥٢﴾}
[Soera Tâ-Hâ: 51-52]

En Allah zegt in de Koran:
{أَمِ اتَّخَذُوا مِن دُونِهِ آلِهَةً ۖ قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ ۖ هَـٰذَا ذِكْرُ مَن مَّعِيَ وَذِكْرُ مَن قَبْلِي ۗ بَلْ أَكْثَرُهُمْ لَا يَعْلَمُونَ الْحَقَّ ۖ فَهُم مُّعْرِضُونَ ﴿٢٤﴾}
[Soera Al-Anbiyâ’: 24]

Dus is de Koran het boek dat alle hemelse geschriften omvat die Allah neergezonden heeft voor mens en djinn. Allah heeft ervan een allesomvattend boek gemaakt, en Zijn Boodschapper is voor mens en djinn. Toen de djinn de Koran hoorden, zeiden ze:
{إِنَّا سَمِعْنَا قُرْآنًا عَجَبًا ﴿١﴾ يَهْدِي إِلَى الرُّشْدِ فَآمَنَّا بِهِ وَلَن نُّشْرِكَ بِرَبِّنَا أَحَدًا ﴿٢﴾}
[Soera Al-Jinn: 1-2]

Dus is de Koran een alomvattende boodschap voor de Thaqalain en bevat alle sleutels van het verborgene met betrekking tot de grootse en belangrijke gebeurtenissen, vanaf het begin tot het einde. Als ik jullie nu alles zou vertellen wat ik weet, zouden jullie met één stem roepen: “Wij hebben dit nooit eerder gehoord; dit is slechts een verzinsel!”

Dat komt omdat de Koran vreemd begon bij zijn neerzending en vreemd zal terugkeren bij zijn ware uitleg.

Mijn geliefde broeders, ik zeg jullie niet dat ik een profeet of boodschapper ben. Maar Allah heeft mij een uitgebreidheid aan kennis geschonken en mij datgene geleerd wat jullie niet weten. Ik zal met dit boek een grote inspanning leveren om de mensen mee te overtuigen, met gesprekken gebaseerd op kennis en logica en op de werkelijkheid. Jullie dienen mij niet te geloven zolang ik jullie geen duidelijk bewijs geef uit deze Grote Koran.

Ik stel als voorwaarde dat we ons alleen houden aan deze Koran. Wie kan beter rechtspreken dan Allah? Wie spreekt waarachtiger dan Allah? Wie vertelt een waarachtiger verhaal dan Allah? Aan welk verhaal na Allah en Zijn tekenen zullen ze dan geloven?

Allah zegt:
{فَبِأَيِّ حَدِيثٍ بَعْدَهُ يُؤْمِنُونَ ﴿٥٠﴾}
[Soera Al-Mursalât: 50]

Als ik jullie zou zeggen dat de moslims ongelovig zijn geworden ten aanzien van deze Grote Koran vanwege hun verleiding door de fitna van Al-Masîh Ad-Dajjâl (De Valse Messiah/De Leugenaar) — behalve wie mijn Heer erbarmen toont — dan is het helaas zo dat ze zich hebben afgekeerd van de duidelijke, ondubbelzinnige, heldere verzen (Al-Muhkamât) die Allah in de Koran heeft geplaatst, verzen die volkomen helder zijn en die geen uitleg behoeven. Alleen wie ten onder gaat, dwaalt van hen af. Iedereen met een Arabisch sprekende tong begrijpt ze, en ik zweer bij Allah, de Grote, dat hun duidelijkheid zo helder is als de zon op de hemel aan het middaguur.

Misschien zijn sommigen van jullie verbaasd over mijn uitspraak: hoe kunnen moslims dwalen van de ondubbelzinnige verzen waarvan Allah het uiterlijk en innerlijk gemaakt heeft als één en hetzelfde, ongeacht of men onderlegd is of onwetend? Alleen wie ten onder gaat, dwaalt van hen af. Maar dit is de waarheid, mijn moslimbroeders: de Joden hebben jullie in de verleiding van Al-Masîh Ad-Dajjâl gebracht, zó dat jullie na jullie geloof ongelovig zijn geworden — behalve wie mijn Heer erbarmen toont. Van de islam is alleen nog de naam overgebleven en van de Koran slechts de schrijfwijze in jullie handen.

Ik richt een vraag tot iedereen die een hart heeft of met aandacht luistert: Als er een hadîth bij ons komt die overgeleverd is door alle betrouwbare overleveraars maar die volledig en in alle details strijdig is met de Koran, vinden jullie dan dat het verplicht is om deze hadîth te geloven, ondanks dat hij in strijd is met alle duidelijke en ondubbelzinnige verzen van de duidelijke Arabische Koran?

Misschien zegt een expert in Hadîth-kennis: “Deze hadîth is overgeleverd door betrouwbare mannen. Jij verwerpt dus de Soenna van de Boodschapper van Allah; jij bent een ‘Qur’âniy’ (iemand die alleen de Koran volgt).”

Ik zoek mijn toevlucht bij Allah dat ik iemand ben die tussen Allah en Zijn Boodschapper onderscheid maakt. Nee, ik verwerp de ahâdîth van Taghût (tiranniek valse gezagsdragers) die nooit door de tong van de Boodschapper van Allah — vrede en zegeningen van Allah op hem en zijn familie — zijn uitgesproken. Ik houd vast aan het stevige koord dat nooit kan breken. De Taghût en zijn bondgenoten kunnen daar niets in verdraaien — dit is de bewaarde Herinnering tot de Dag des Oordeels.

De Boodschapper van Allah — vrede en zegeningen van Allah op hem en zijn familie — heeft de moslims niet opgedragen om elke overgeleverde hadîth te geloven, hoe betrouwbaar de overleveraars ook zijn. Hij koppelde zijn ahâdîth aan de bewaarde Koran en zei: [“Wat overeenkomt met de Koran, is van mij.”] — de Boodschapper van Allah sprak de waarheid.

Hij zou immers nooit iets zeggen dat in strijd is met het Woord van Allah. Ik debatteer alleen over de ahâdîth die volledig en in alle details ongelovig zijn jegens deze Koran. Wat overeenkomt met de Koran, weet ik zeker dat het van de Boodschapper van Allah is, en het geloven daarin is voor mij en voor elke moslim die in Allah en Zijn Boodschapper gelooft een verplichte plicht.

Ik behoor niet tot enige sektarische of theologiegebonden groep onder de moslimgemeenschap in haar geheel. Ik heb nooit kennis geleerd bij een van hen. Ik houd mij vast aan datgene waaraan ook de Boodschapper van Allah en zijn metgezellen zich vasthielden. Vervolgens bekijk ik de ahâdîth over de Boodschapper — vrede en zegeningen van Allah op hem en zijn familie — en zeg ik niet: “Dit is een zwakke hadîth” of “Dit is een sterke, mutawâtir hadîth van betrouwbare overleveraars.” Ik verklaar niemand zuiver voor Allah. Hoe weet ik wat zij deden?

Wat overeenkomt met deze Grote Koran, daar zal ik mij aan houden. Als de waarheid de neigingen van mensen zou volgen, zouden de hemelen en de aarde in wanorde raken. Als je het merendeel van de aardbewoners volgde, zouden ze je dwalen.

Ik zeg niet “Moge Allah tevreden zijn over zo-iemand”, want hoe weet ik wat in Allahs Hart is en of Hij tevreden is over zo-iemand? Ik zeg liever: “Moge Allah tevreden zijn over hem” — dat is een goede smeekbede. Maar als ik zeg “Moge Allah tevreden zijn over hem”, dan geef ik een oordeel zonder bewijs, alsof ik weet dat Allah tevreden is over die persoon. Ik mag over Allah niets zeggen waar ik geen kennis van heb.

Dat betekent niet dat ik hen slecht denk; integendeel, ik vermijd het hen kwaad te denken en denk liever goed van hen. Maar ik getuig er niet van dat iemand bij de rechtschapenen hoort van wie Allah tevreden is, alsof ik weet wat in Allahs Hart is. Dat is in strijd met Allahs bevel in de Koran. Wie anders dan hun Schepper weet van hun vroomheid? Hoe kan ik een getuigenis afleggen terwijl ik niet weet wat in het hart van de mens of in het Hart van de Schepper is?

Handelingen zijn gebaseerd op intenties, en iedereen krijgt wat hij van plan was. Wie anders dan hun Schepper weet van de intenties van mensen? Op de Dag dat wat in de graven is omgekeerd wordt en wat in de harten verborgen was aan het licht komt, is hun Heer op die Dag met hen goed bekend. Alleen Allah weet van de vroomheid der dienaren. Mensen mogen elkaar dus niet zuiver verklaren.

Als iemand gevraagd wordt over de vroomheid van iemand anders, laat hij dan zeggen wat hij openlijk waargenomen heeft, zoals de vrouwen over Yôesoef zeiden: “Vergeefs van Allah! Wij hebben geen kwaad van hem getuigd.” Het is niet toegestaan dat een getuige daarna zegt: “Maar ik hoorde mensen slecht over hem zeggen!” Want dan ontstaat de ramp: als de persoon onschuldig is aan wat mensen over hem zeggen, dan heb jij meegewerkt aan het verspreiden van laster en draag je een deel van de zonde. En wie het grootste deel van de laster heeft verspreid, zal een grote bestraffing krijgen.

Als mensen niet zouden verspreiden wat ze horen, zouden de leugenaars en lasteraars de gelovige mannen en vrouwen niet kunnen kwetsen. Een moslim kan iets over zijn broeder zeggen en denken dat het een kleinigheid is, maar bij Allah is het zwaar. Zo valt hij in de Hel zonder te weten dat Allah nu boos op hem is na eerst tevreden te zijn geweest. Zo verpest een mens zijn toekomst bij zijn Heer wegens een terloopse woord over zijn moslimbroeder: “Ik hoorde mensen zeggen dat hij zo en zo is, maar bij Allah, ik ben er niet bij geweest; ik hoorde alleen wat mensen zeiden.” De spreker denkt dat zijn geweten schoon is alleen omdat hij zegt: “Bij Allah, ik ben er niet bij geweest!” Maar hij heeft meegewerkt aan het verspreiden van vuile laster en heeft een aanzienlijk deel van de zonde op zich genomen dat hem naar de Hel zal doen storten. De stichter van de laster daarentegen heeft een geweldige bestraffing in de diepste laag van de Hel.

Een moslim kan bidden, zakât geven, vasten en alles doen wat Allah hem heeft bevolen, maar als hij dan iets kwetsends hoort dat anderen over iemand zeggen, denkt hij dat hij geen zonde begaat en dat zijn woorden onschuldig zijn — terwijl bij Allah dit zwaar is. Jullie spreken met jullie tongen over dingen waar jullie geen kennis van hebben en denken dat het onschuldig is, terwijl het bij Allah zwaar is.

Daarom zei de Boodschapper van Allah — vrede en zegeningen van Allah op hem en zijn familie: [“Mensen vallen alleen maar in de Hel vanwege de oogsten van hun tongen.”]

Daarom zeg ik niet “Moge Allah tevreden zijn over zo-iemand”, want dan zou ik Allahs bevel overtreden en zou ik hem zuiver verklaren alsof ik weet wat in zijn hart zit en alsof ik weet dat Allah tevreden is over hem.

Allah zegt:
{هُوَ أَعْلَمُ بِكُمْ إِذْ أَنشَأَكُم مِّنَ الْأَرْضِ وَإِذْ أَنتُمْ أَجِنَّةٌ فِي بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ ۖ فَلَا تُزَكُّوا أَنفُسَكُمْ ۖ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اتَّقَىٰ ﴿٣٢﴾}
[Soera An-Najm: 32]

“Zuiver u niet zelf” betekent dat jullie elkaar niet zuiver mogen verklaren. Hij weet het best wie vroom is.

Kijk naar het woord van Noeh toen zijn volk tegen hem zei:
{قَالُوا أَنُؤْمِنُ لَكَ وَاتَّبَعَكَ الْأَرْذَلُونَ ﴿١١١﴾ قَالَ وَمَا عِلْمِي بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ﴿١١٢﴾ إِنْ حِسَابُهُمْ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّي لَوْ تَشْعُرُونَ ﴿١١٣﴾ وَمَا أَنَا بِطَارِدِ الْمُؤْمِنِينَ ﴿١١٤﴾ إِنْ أَنَا إِلَّا نَذِيرٌ مُّبِينٌ ﴿١١٥﴾}
[Soera Ash-Shu‘arâ’: 111-115]

Dit is het woord van een profeet die zijn metgezellen niet zuiver verklaarde, ondanks dat zij met hem leefden. Hij overliet de kennis daarvan aan Degene Die de verraderij van de ogen kent en wat de harten verbergen. Hun Heer is met hen op die Dag goed bekend.

Maar moslims van vandaag zuiveren mensen die ze nooit gekend of meegemaakt hebben — er liggen honderden jaren tussen hen. Zij hangen zich vast aan een hadîth die overgeleverd is door betrouwbare personen en betwisten mij er fel mee, zelfs al zou ik duizend Koranverzen halen die volledig en in alle details strijdig zijn met die hadîth. Zij weigeren te erkennen dat deze hadîth op de Boodschapper — vrede en zegeningen van Allah op hem en zijn familie — is verzonnen, simpelweg omdat de overleveraars betrouwbaar zijn.

SubhânAllâh! Zij geloven de ahâdîth van betrouwbare mensen en verwerpen het Woord van Allah! En het meest waarachtige verhaal is het Woord van Allah.

Ik wou dat hij zou zeggen dat ik fout zit in mijn uitleg van het Koranvers en dat de uitleg niet is zoals ik beweer. Maar dat kan hij niet, want ik debatteer niet over de verwarrende verzen (Al-Mutashâbihât), maar over de duidelijke, ondubbelzinnige, heldere verzen die geen uitleg behoeven — het is een heldere en duidelijke waarheid. En wat is er na de waarheid anders dan dwaling?

Excuseer mij — ik heb het lang gemaakt, terwijl ik nog steeds in de inleiding ben, vanwege de verleiding van Al-Masîh Ad-Dajjâl waarin de moslims zijn gevallen. Zij geloven de ahâdîth over de verleiding van Al-Masîh Ad-Dajjâl die de Koran volledig op zijn kop zetten. De moslims zien nu het waarachtige als vals en het valse als waarachtig.

Ik kan duizend bewijzen aanvoeren uit de Koran om te laten zien dat de ahâdîth over de fitna van Al-Masîh Ad-Dajjâl volledig en in alle details in strijd zijn met de ware fitna. Het verschil tussen hen is als het verschil tussen licht en duisternis — en welke duisternis! Het is als het verschil tussen het licht van de zon op de hemel en duisternis in een diepe oceaan, bedekt met golf na golf, en daarboven wolken — duisternis op duisternis.

Ter info: ik redeneer niet met qiyâs (analogie), dat ik Shabân in Ramadân zou mengen. Maar ik redeneer met een Koranvers dat rechtstreeks over het onderwerp gaat en tot de ondubbelzinnige verzen behoort.

Vóór ik inga op de fitna van Al-Masîh Ad-Dajjâl, richt ik een vraag tot de mensen van kennis en logica: Zou Allah, verheven zijne naam en roem, Zijn wonderbare tekenen en bewijzen — als bewijs van Zijn almacht — verlenen aan Satan en zijn bondgenoten, Zijn grootste vijanden, die mensen oproepen om ongelovig te worden jegens Allah en Hem deelgenooten toe te kennen? Zou Allah hen dan ondersteunen met wonderen als bevestiging van hun oproep tegen Zichzelf en tegen het getuigenis van eenheid (tawhîd), terwijl zij degenen die geloven in het getuigenis van eenheid verleiden?

Of is het zo dat Allah ongelovigheid acceptabel vindt voor Zijn dienaren? Welk lasterlijk verzinsel over Allah en Zijn Boodschapper hebben de moslims geloofd! Zij geloven dat Allah Al-Masîh Ad-Dajjâl ondersteunt met het koninkrijk van de hemelen en de aarde: hij zegt “O hemel, laat regen neerdalen,” en zij doet dat. “O aarde, laat planten groeien,” en zij doet dat. Hij snijdt een man doormidden, loopt tussen de twee helften door, en brengt hem daarna weer tot leven na zijn dood.

Allah zegt:
{وَمَا يُبْدِئُ الْبَاطِلُ وَمَا يُعِيدُ ﴿٤٩﴾}
[Soera Saba’: 49]

Ik ben volledig bereid om met een miljoen bewijzen uit de Koran aan te tonen dat Allah Zijn wonderen alleen verleent aan Zijn boodschappers, profeten en vrome dienaren als bevestiging van hun oproep tot het getuigenis van eenheid. Wie de boodschappers verwerpt nadat Allah hen ondersteund heeft met wonderen, zal door Allah gestraft worden met een bestraffing die Hij aan niemand anders in de werelden geeft.

Denk eens na, mensen van kennis en logica! Als Allah Satan met wonderen zou steunen zodat wij hun oproep geloven, en dan de profeten met wonderen zou steunen zodat wij hun oproep geloven, hoe zouden mensen dan het ware van het valse kunnen onderscheiden? Welke onzin en laster van de Joden hebben de moslims geloofd?

Ik zweer bij Allah, buiten Wie geen god is: als iemand tegen een ezel zou zeggen: “Weet je, ezel, dat aan het einde der tijden een vijand van Allah zal komen die beweert dat hij God is of de zoon van God, en dat Allah hem zal ondersteunen met wonderen zodat de mensen hem geloven en in verleiding gebracht worden?” Dan zou de ezel — ondanks dat hij een ezel is — antwoorden: “Bij Allah, als Allah dat zou doen, dan had Allah geen bewijs meer tegen ons als wij geloven.” Dan zou de ezel zeggen: “Allah is niet krankzinnig! Verheven zijne naam dat Hij wonderen verleent om een valse oproep te bevestigen, terwijl Hij ook wonderen verleent om de ware oproep te bevestigen!”

Hoezeer hebben de Joden jullie verstand misbruikt, o gemeenschap van moslims! Jullie zijn in de fitna van Al-Masîh Ad-Dajjâl gevallen, zó dat jullie na jullie geloof terugkeren als ongelovigen.

Wacht even, wacht even, o gemeenschap van moslims! Waar zijn jullie gehoor, jullie zicht en jullie harten? Hoe kunnen jullie geloven in iets waar jullie geen kennis van hebben en waar geen enkel bewijs voor is in de Koran — nee, niet eens één woord of één letter uit de Grote Koran?

Heeft Allah jullie niet verboden iets te volgen dat in strijd is met deze Koran? Heeft Allah niet gezegd:
{وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ ۚ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَـٰئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا ﴿٣٦﴾}
[Soera Al-Isrâ’: 36]

Waar zijn jullie ogen gebleven dat jullie ahâdîth geloven die volledig en in alle details strijdig zijn met wat Allah in deze Koran heeft neergezonden, tot het een geloofsleer onder moslims is geworden? Meer dan iets anders is de fitna van Al-Masîh Ad-Dajjâl bekend bij de geleerden en ongeleerden.

Als je een herder zou vragen naar de zuilen van de islam, zou hij zeggen: “Ik weet niet hoeveel het er zijn,” maar als je hem over de fitna van Al-Masîh Ad-Dajjâl vraagt, zou hij ze één voor één opsommen. De ahâdîth over de fitna zijn namelijk het meest bekend onder moslims, jong en oud — behalve wie mijn Heer erbarmen toont — zó dat de moslims ideologisch in de war zijn geraakt en hun geloofsleer in strijd is met deze Koran.

Ik roep luid en roep aan: o gemeenschap van islamitische geleerden! Ik verhef deze Grote Koran op het uiteinde van mijn speer en roep jullie op tot een dialoog gebaseerd op rede en logica via dit forum. Als jullie zien dat ik duidelijk in dwaling ben, red mij dan en leer mij wat Allah in deze Koran heeft neergezonden. Veracht mij niet of zeg niet: “Je maakt taalfouten.” Ik geef toe dat jullie vloeiender Arabisch spreken en beter zijn in ghunnah en qalqalah — maar dat is jullie hele kennis.

Ik roep jullie op deze Koran te lezen, niet alleen om voor elke letter een goede daad te krijgen, maar niet aandachtloos over de woorden van de Koran heen te glijden en onbegrijpelijke dingen te prevelen terwijl we de Koran uit het hoofd leren zonder te begrijpen wat we leren — zoals een ezel boeken draagt zonder te begrijpen wat hij op zijn rug draagt.

Dit voorstel is niet van mijzelf; het is Allah Die jullie hiermee heeft bevolen. Weest dus niet als degenen over wie Allah zegt:
{أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَىٰ قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا ﴿٢٤﴾ إِنَّ الَّذِينَ ارْتَدُّوا عَلَىٰ أَدْبَارِهِم مِّن بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُمُ الْهُدَى ۙ الشَّيْطَانُ سَوَّلَ لَهُمْ وَأَمْلَىٰ لَهُمْ ﴿٢٥﴾}
[Soera Mohammed: 24-25]

O gemeenschap van moslims, een van de ahâdîth over de fitna beweert dat Al-Dajjâl een man doormidden snijdt, tussen de twee helften doorloopt en hem daarna weer tot leven brengt na zijn dood. Laat ons kijken of de Koran deze gebeurtenis bevestigt of ontkent.

Allah zegt:
{وَمَا يُبْدِئُ الْبَاطِلُ وَمَا يُعِيدُ ﴿٤٩﴾}
[Soera Saba’: 49]

Dit is maar één bewijs uit de Koran dat deze gebeurtenis ontkent. Ik denk niet dat dit vers uitleg behoeft — zijn uiterlijke betekenis is gelijk aan zijn innerlijke betekenis. Allah is Degene Die de schepping begint en terugbrengt. Als het valse kon teruggaan nadat de ziel het lichaam verlaten heeft, dan zou Allah de mensen van het valse niet uitdagen om de ziel terug te brengen wanneer zij de keel bereikt.

Allah zegt:
{أَفَبِهَـٰذَا الْحَدِيثِ أَنتُم مُّدْهِنُونَ ﴿٨١﴾ وَتَجْعَلُونَ رِزْقَكُمْ أَنَّكُمْ تُكَذِّبُونَ ﴿٨٢﴾ فَلَوْلَا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ ﴿٨٣﴾ وَأَنتُمْ حِينَئِذٍ تَنظُرُونَ ﴿٨٤﴾ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنكُمْ وَلَـٰكِن لَّا تُبْصِرُونَ ﴿٨٥﴾ فَلَوْلَا إِن كُنتُمْ غَيْرَ مَدِينِينَ ﴿٨٦﴾ تَرْجِعُونَهَا إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ ﴿٨٧﴾}
[Soera Al-Wâqi‘ah: 81-87]

De Joden en Al-Masîh Ad-Dajjâl liegen door te beweren dat zij de ziel na haar vertrek kunnen terugbrengen. Maar het tot leven brengen van de doden is een van de werkelijke machten van Allah die Hij in deze Koran heeft neergezonden.

Hoe kan Al-Dajjâl dan de werkelijke tekenen uit het Boek van Allah tot werkelijkheid brengen, terwijl hij goddelijkheid claimt? Heeft Allah niet gezegd dat zij zelfs niet één enkel teken uit deze Grote Koran kunnen nabootsen, zelfs al zouden alle djinn- en mensensatanen zich verenigen om zoiets te produceren — en zelfs als zij elkaar zouden ondersteunen? Nee, zij kunnen zelfs geen mug creëren, zelfs al zouden ze zich verenigen om dat te doen.

O gemeenschap van moslims, is het doen neerdalen van regen niet een van de werkelijke tekenen van Allah in deze Koran?

Allah zegt:
{أَفَرَأَيْتُمُ الْمَاءَ الَّذِي تَشْرَبُونَ ﴿٦٨﴾ أَأَنتُمْ أَنزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنزِلُونَ ﴿٦٩﴾ لَوْ نَشَاءُ جَعَلْنَاهُ أُجَاجًا فَلَوْلَا تَشْكُرُونَ ﴿٧٠﴾}
[Soera Al-Wâqi‘ah: 68-70]

Hoe kan Al-Dajjâl dan regen doen neerdalen, terwijl hij goddelijkheid claimt? Is dit vers niet neergezonden in de Koran die Allah als bewijs tegen ons heeft gesteld?

O gemeenschap van moslims, is het doen ontspruiten van planten niet een van de tekenen van Allah die Hij in deze Koran heeft neergezonden?

Allah zegt:
{أَفَرَأَيْتُم مَّا تَحْرُثُونَ ﴿٦٣﴾ أَأَنتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ ﴿٦٤﴾ لَوْ نَشَاءُ لَجَعَلْنَاهُ حُطَامًا فَظَلْتُمْ تَفَكَّهُونَ ﴿٦٥﴾ إِنَّا لَمُغْرَمُونَ ﴿٦٦﴾ بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ ﴿٦٧﴾}
[Soera Al-Wâqi‘ah: 63-67]

Jullie zaaiden jullie zaden in de aarde, maar zij gingen verloren en brachten niets voort. Hoe kan Al-Dajjâl dan zeggen: “O aarde, laat planten groeien,” en onmiddellijk wordt ze een groene tuin, terwijl hij goddelijkheid claimt en de werkelijke tekenen van Allah uit het Boek tot werkelijkheid brengt?

Hebben jullie hem soms het koninkrijk van de hemelen en de aarde gegeven? Heeft Allah hem soms geholpen bij de schepping van de hemelen en de aarde, zodat hij aandeel in hen heeft en jullie jullie gehoorzaamheid aan hem geven?

Maar de Koran daagt uit op dit punt. Allah zegt:
{قُلِ ادْعُوا الَّذِينَ زَعَمْتُم مِّن دُونِ اللَّـهِ ۖ لَا يَمْلِكُونَ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ فِي السَّمَاوَاتِ وَلَا فِي الْأَرْضِ وَمَا لَهُمْ فِيهِمَا مِن شِرْكٍ وَمَا لَهُ مِنْهُم مِّن ظَهِيرٍ ﴿٢٢﴾}
[Soera Saba’: 22]

Dit is de schepping van Allah. Laat mij dan zien wat degenen die jullie naast Hem vereren geschapen hebben, o gemeenschap van moslims! De Joden hebben jullie van de Koran doen afdwalen en jullie zijn de ahâdîth van het valse gevolgd, waarvoor geen enkel bewijs in de Koran is. Van de Koran is alleen nog de schrijfwijze in jullie handen overgebleven.

Helaas zijn ze erin geslaagd jullie te doen afdwalen van de duidelijke, ondubbelzinnige, heldere verzen, zoals we hier slechts enkele van genoemd hebben. De Koran is de rechter tussen mij en jullie: wie van ons is op de leiding en wie van ons is duidelijk in dwaling?

Ik zeg niet dat alle moslims in het valse zijn; er is een groep onder hen die op de leiding is. Zij zijn degene die zullen zeggen: “Je hebt gelijk.” Ik heb niets uit mezelf meegenomen. Wie mij loont, loont de Koran.

De Koran is een boodschap die ieder individu aangaat. Wie onder jullie, o jeugd van de islamitische umma, heeft bezwaar tegen deze oproep? Laat hem dan een bewijs uit de Koran brengen. Wie daarentegen met Zay‘tân of Faltân komt om de Koran te weerleggen, is ongelovig jegens de Koran. De zaak is beslist waarover jullie vroegen.

Vrede zij op de gezondenen, en lof zij Allah, de Heer der werelden.

Jullie broeder,
De Mahdi Imam Nasser Mohammed Al-Yamani.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De oorspronkelijke link in het Arabisch
https://ns2.nasser-alyamani.org/showthread.php?t=2087